למה זה טוב לארגון ?
מחקרים רבים מספקים נתונים והוכחות על הקשר בין למידה ופיתוח לבין ביצועי חברה.
ביצועי החברות מתייחסים למידת ההצלחה של הארגון לעמוד במשימה ובמימוש המטרות שהציב לעצמו.
מדידת ביצועים היא כלי לברור אפקטיביות המשימה של הארגון הן בהיבטים פיננסים והן בהיבטים נוספים כמו שביעות רצון של לקוחות. (Ellinger, A., Yang, B., Howton, S. (2002
הלמידה והפיתוח בארגון מקנים יכולות וכישורים חדשים לעובדים המאפשר לבצע את העבודה בצורה היעילה ביותר.
מחוברות עובדים היא המידה בה עובדים מרגישים שיש להם עניין של ממש בהצלחת הארגון, המידה בה הם מכּוונים לביצוע לעמידה במטרות הארגון, מידת המוטיבציה, האכפתיות והרצון לתרום לארגון. זהו שיח רגשי – המדבר על בחירה הדדית של הארגון והעובדים.
נמצא קשר יציב ומשמעותי בין תהליכי פיתוח הדרכה ולמידה בארגון ובין מחוברות עובדים שבאה לידי ביטוי בשביעות רצון, נאמנות, מוטיבציה ומחויבות לארגון .(Egan, T., Yang, B., Barlett, R.K. (2004
היבט נוסף, מתייחס לפיתוח המקצועי והאישי של העובדים, דבר מאפשר יצירת אופק מקצועי לטווח הארוך ומשמר בארגון את העובדים בעלי הפוטנציאל, בעזרתם יבטיח עתודה להמשכיות ניהולית.
ולבסוף שמירה על יתרון תחרותי. הדרכה הכשרה ושימוש במתודולוגיות פיתוח מקנה כישורים ויכולות במירוץ אחר טכנולוגיות מוצרים ותהליכים חדשים. דבר המבטיח שהארגון לא רק ידע ליישר קו עם השוק, אלא יוכל אף להוביל.
ולסיכום, נחזור בחזרה לשיטוט בסמטאות בית הכרם… באותו היום הבנתי שמשהו מתוך כל המפגשים האנושיים והשיחות יצר אצלי שינוי בעמדות בתפיסות ובחיבור לארגון. הייתי מוכנה לקפוץ לשלב הבא, להרחיב את הגבולות, את התפקיד ואת ההשפעה שלי על אנשים ועל מערכת החינוך. התהליכים שעברתי במכון אפשרו לי גם ברמה התודעתית וגם ברמה המקצועית להתחיל פרק חדש, תפקיד חדש במכון.