למה השתתפות?
הדמויות המשמעותיות ביותר בטיפול ובחינוך בגילאי לידה עד 3 הן המטפלות. הן הלב הפועם של הגן, הידיים המרימות, העיניים המביטות, החיוך והחום.
בתפיסת עולמנו בחינוך הדמוקרטי, התנועה של הפרט בעולם היא תנועה מתוך תשוקה שמממשת אחריות ומקבלת תצורות והתנהגות. משום כך המחנכים הבאים במגע עם הילדים, צריכים לחוש רווחה, משמעות, שמחה, צריכים להיות פנויים לטיפול בילדים.
ב"ויצו" רואים בקידום חוסנה של החברה בישראל ייעוד. עם שימת דגש על שוויון הזדמנויות וצמצום פערים. מערך שירותי הטיפול, החינוך והרווחה האיכותיים וההתאמה לצורכיהם המשתנים של משפחות צעירות בישראל הם הדרך למימוש הייעוד.
שתי גישות אלה מתחברות דרך התפיסה של השתתפות עובדים במקום עבודה. יצאנו לדרך יחד תחת הכותרת: "מעונות מקדמים מנהיגות השתתפותית".
במקום עבודה, המאפשר השתתפות עובדים נתפס העובד כאדם שלם, בעל צרכים, חלומות, רצונות ומחשבות על האופן בו עבודתו מתבצעת. בסביבת עבודה כזו יכולות כל חברות הצוות, לחשוב יחד, לתכנן, לתמוך ולסייע אחת לשנייה ובעצם לקחת חלק. סביבת עבודה זו יוצרת תנאים לתחושת שייכות, משמעות בעבודה ורווחה.
סביבת עבודה כזו, היא סביבה מבוססת אמון.
צוות ויצו לא נרתע מהאתגר ובחר לממש את האחריות הדרמטית שיש לו על חיי הילדים דרך האמון בנשים שעובדות עם הילדים.