יוזמות חינוכיות של סטודנטים וסטודנטיות מתוכניות שבילים ונתיבים מהמכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע.
למידה מהנה בהנעה - גליה כהן
מדריך למידה בשפה וחשבון באמצעות משחקים לכיתות א-ג
שילוב המשחק בהוראה הוא דרך למידה חברתית המגבירה את המוטיבציה של התלמידים . המשחוק הופך ותורם להנאה ועוזר מבחינה קוגניטיבית ותורם להתפתחות שכלית. באמצעות המשחוק התלמיד פנוי ללמידה בכייף ולומד להתמודד עם אתגרים שונים שלא נראים בלמידה פרונטלית. חוברת ההדרכה באה בכדי לתת מענה לצוות החינוכי כיצד ניתן ללמד באופן חוויתי , משמעותי מעניין מהנה בהנעה.
סיפור הדרך
בשנים האחרונות אני עובדת בבית ספר יסודי כמורת רוחב עם ילדי שילוב ומלמדת את המקצועות שפה וחשבון. במהלך הקניית הלמידה הועלתה אצלי השאלה כיצד ניתן לעזור לילדי שילוב ללמדם בצורה מעניינת ,חווייתית ומהנה. נחשפתי ללמידה תוך כדי הכנת משחקים וגיליתי עולם המרתק את הילדים שתוך כדי המשחק הם גם לומדים, נהנים ומתרגלים. אני מרבה לשלב למידה בעזרת משחקים ובעקבות כך החלטתי שיש צורך בחוברת הדרכה שבה ישנם משחקים בשפה ובחשבון לתלמידים ולצוות החינוכי.
- גליה כהן – סטודנטית במסלול שבילים במכללת קיי, גרה במושב בנגב אימא ל-3 , מורת רוחב בבית ספר יסודי , משלבת לימוד באמצעות משחק.
- ליצירת קשר דרך המייל
יום שיא בנושא מעורבות הורים - רולא אבו רביעה
يوم فعاليات عن موضوع مشاركة الاهل
היוזמה היא יום שיא יום פעילויות שעוסקות בנושא מעורבות הורים, והן כעידוד להורים להיות יותר מעורבים עם בתי הספר של ילדיהם.
- רולא אבו רביעה – סטודנטית בנתיבים: "יש לי יכולת להוביל וליזום פרויקטים וליצור קשר אישי עם התלמידים. אני אוהבת לעבוד החינוך כדי לקדם ולשנות בבית ספר ככל יכולתי לשינויים חיוביים."
- ליצירת קשר דרך המייל
נפגשות - מיכל חובל
מפגשי אימהות ב-ZOOM בתקופת הקורונה
لقاء عن بعد للأمهات في فترة الكورونا
התארגנות ספונטנית של קבוצת אימהות להתמודדות עם משבר הקורונה.
בעקבות משבר הקורונה נאלצתי לשנות את היוזמה ההתחלתית שהייתה הקמת קהילה שכונתית אקטיביסטית בשכונת מגוריי. הצורך ביצירת קהילה תומכת עדיין בער בי ומתוך הקשר שנוצר ביני ובין האימהות של ילדי הצהרון אותו אני מובילה, הצעתי להן להיפגש ב-ZOOM למפגש אחד ספונטני. במפגשים עלו תכנים שונים על התמודדות, תמיכה, קשר אישי, העצמה ועוד. המפגש הראשון הגביר את הרצון למפגשים נוספים וכך נוצרה לה קבוצה שנפגשת על בסיס שבועי בשעות הערב הפנויות.
מיכל חובל – סטודנטית בשבילים. גרה בבאר שבע, אימא לשלושת ילדיי. עוסקת בחינוך במסגרות שונות.
- ליצירת קשר דרך המייל
יום שיא שמעבירים תלמידים בעלי צרכים מיוחדים - סומייה אבו חסאן
תוכנית עבודה עבור קבוצה של 5 תלמידים המעניקה להם כלים להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ובמקביל להעצים אותם ולהעלות את הביטחון העצמי שלהם.
- סומייה אבו חסאן מנתיבים – ליצירת קשר דרך המייל
תוכנית עבודה בבית ספר אמי"ת לילדים עם קשיי קשב וריכוז - לירון זריאן
כלים להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז
תוכנית עבודה עבור קבוצה של 5 תלמידים המעניקה להם כלים להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ובמקביל להעצים אותם ולהעלות את הביטחון העצמי שלהם.
- לירון זריאן – משבילים
למידה קבוצתית במוסד לימודי - טארק גניים
למידה שיתופית קבוצתית בסדנאות משתתפים בין התלמידים בכיתת הלימודים. التعليم الجماعي في مؤسسة تعليمية
היוזמה היא למידה שיתופית קבוצתית בין התלמידים במסגרת בית הספר, שמאפשרת שיתוף פעולה בין התלמידים ומובילה אל ערכים משותפים וחשובים לנו בחברה הבדווית.
סיפור הדרך
החלטתי לבחור בנושא הזה כי שאני ראיתי חוסר במשמעות הלמידה הזו בהית הספר וזו הלימידה מחברת את התלמידים יחד עם השני.
שלב 1: החלטה על הנושא》וצור קשר עם המנהל והסבר על היוזמה.
שלב 2: העלת הרעיון עם מורה המקצוע וזה לקרת משבר הקורונה החלטנו לנצל את הזמן להסבר איך מגנים על עצמינו ברגע התפשטות הנגיף.
שלב 3: הדיקת התסיוד הנדרש בבית הספר.
שלב 4: פרסום לתלמידים》הסבר לתלמידים שאני מעביר להם שני שיעורים על למידה כזו.
שלב 5: יום הביצוע של היוזמה עם התלמידים.
שלב 6: סיכום את היוזמה עם השותפים.
- אני טארק גניים, סטודנט בנתיבים, בן-23 מכפר עוגאן, איש חינוכי חברתי שמוביל אל עתיד זהב לנוער.
- ליצירת קשר במייל
הי-STORY -
רעות חנונה
מתודות ומערכים להוראת היסטוריה
"דרייב שיתופי שירכז מתודות ומערכים מהחינוך הבלתי פורמלי לשימוש בשיעורי היסטוריה. היוזמה מיועדת למורים להיסטוריה שמעוניינים לשנות את הסטיגמה על המקצוע שנתפס בעיני רבים כמשעמם , לא רלוונטי ומעייף , למקצוע מעניין שהתלמידים לוקחים בו חלק פעיל , תוך חיבור העבר והווה עם מתודות חווייתיות. "
רעות חנונה – סטודנטית בשבילים, בת 24, עובדת כרכזת נוער במתנ"ס.
- ליצירת קשר במייל
יום שיא לילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתה רגילה - גואנה אלסייד
העברת יום שיא על ידי ילדים בעלי צריכים מיוחדים לכיתה רגילה يوم ذروة لاولاد ذو احتياجات خاصه داخل مجموعة طلاب عاديين
היוזמה שלי היא העברת יום שיא על ידי ילדים בעלי צריכים מיוחדים בכיתה רגילה, בחרתי ביוזמה זה כי רציתי לקרב את הילדים של בעלי צריכים מיוחדים לשאר התלמידים שנמצאים באותה כיתה, ובחרתי לעשות את היוזמה עם כיתות א' כי כיתה א' זו ההתחלה החשובה איך ללמד את הילד שכלנו שווים.
סיפור הדרך
יתקיימו 3 מפגשים של הכנה ליום שיא עם המנהל והמחנך והעובד סוציאלי ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים , המפגשים יהיו פעם בשבוע, כל יום חמישי משעה 8:00 בבוקר עד 12 בצהריים למשך 3 שבועות. המטרה שלי היא לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בתוך כיתה רגילה.
ג'ואנה אלסייד
אני גואנה אלסייד, בת 21 סטודנטית במכללת קיי בתוכנית נתיבים שנה ג', גרה בישוב אלסייד סמוך לכפר חורה, נשואה ויש לי בן קטן שקוראים לו אדם.- ליצירת קשר במייל
שילוב נוער מנותק באמצעות יצירת תפקידים מועילים בקהילה - שלי מלכה
היוזמה מייצרת מענה רוחבי לשיקום מערכת היחסים של נוער בסיכון מול הקהילה
היוזמה שלי היא דרך חיים, דרך בה אני רואה לנכון לייצר תיווך בין קהלי נוער על כל רצפי ההתנהגויות הנמצאים בקהילה ולחבר אותם לעשייה משותפת. לחוויית הצלחה והגשמה, לשיקום מערכת היחסים בתוך הקהילה, לדגש על עשייה חיובית המצמצמת התנהגות סיכונית.
- שלי מלכה – ליצירת קשר במייל
"מי רוצה להיות מיליונר?" - מירב פרץ
"להבין את הכסף" - חינוך פיננסי לבני נוער
יצירת תכנית לימודים פיננסית בת -4 מפגשים המותאמת לגילאי נוער ולצורכיהם שמטרתה הסופית היא להוציא את בני הנוער עם ארגז כלים התחלתי לקראת יציאתם לשוק העבודה ולעצמאותם הכלכלית נוסף על כך, לחולל אצל המשתתפים שינוי תודעתי והתנהגותי אמתי ויציב.
שמי מירב פרץ ואני רוצה לשתף אתכם במקרה שקרה, לפני כעשור הייתי מיואשת מהעובדה שכל סוף חודש אני מסיימת את החודש עם "הלשון בחוץ" וממש שורדת מחודש לחודש, יום אחד הבחנתי בפלייר שתוכנו היה "הבנק שלך מספק סדנאות פיננסיות למי שמעוניין", אני ובעלי החלטנו ללכת למפגשים אלו וגילינו בעצם שהם היו עבורנו "מפגשים משני חיים" מאותו היום ידעתי שכל מה שאני רוצה לעשות זה לשנות חיים של מישהו ולשדרג את חייו כפי שקרה לי ויפה שעה אחת קודם!!!
- מירב פרץ – ליצירת קשר דרך המייל
חינוך בלתי פורמלי בכפר לא מוכר - בושרה אבו שחיטה
חמישה מפגשים של פעילויות לילדים בכיתות א-ו בכפר לא מוכר.
בושרה אבו שחיטה – סטודנטית בנתיבים בהתמחות גאוגרפיה אדם וסביבה וחינוך בלתי פורמלי, גרה בכפר לא מוכר ליד חורה שקוראים לו "אלקרין".
- ליצירת קשר דרך המייל
גננוער - ג'וליאן גבאי
מציאת עבודה בגינון נוי לנערים בסיכון
היוזמה שלי מבוססת אל קורס גינון מקצועי,הקורס מיועד לנערים בסיכון בשכונת יא ומטרתו רכישת מיומנות גינון,וניסיון פרקטי במקצוע. היוזמה שלי מתמקדת ביצירת מקום העסקה לנערים,כחלק מן הקורס, כדי שיוכל להתנסות במקצוע ולעזור בפרנסת המשפחה.
סיפור הדרך
אני עובד במחלקת הנוער של כיוונים, חברת בת של עירית באר שבע אחראית אל מסגרות חינוך הבלתי פורמלי. מכיון שהתחלתי להיות מועסק במחלקה בתחילת אוקטובר במועדון בית סמואל, ניתנה לי האחריות לגייס את הנערים לקורס גינון ולהיות אחראי המשעמת. תוך כדי עבודתי נחשפתי לאופן שבו פעילות הגינון היטיבה עם הנערים – הן מבחינה חברתית והן מבחינה אישית.
ג'וליאן גבאי – סטודנט בשבילים, בן 27, מדריך טיולים בשנים האחרונות. מדריך במרכז נוער אתיופי בשנה האחרונה. חי ונושם חינוך אני תמיד חושב שיש לזה מקום וחלק בחיינו. כל חיי התמקדתי בלקדם את הידע והיכולות שלי בחינוך. יוזמה זו העניק לי המון ניסיון וידע להמשך הדרך.
- ליצירת קשר דרך המייל
העלאת המודעות לגבי המוסדות להשכלה גבוהה בקרב בנות בדואיות - נגווה קרינאוי
رفع الوعي بالنسبة للمؤسسات التعليمية العالية عند البنات البدويات
תכננתי יוזמה בנושא העלאת המודעות לגבי המוסדות להשכלה גבוהה בקרב בנות בדואיות. כלומר, אני אסייע להן בבחירת הכיוון הנכון בהשכלה שלהן לפי נטיתן. וזה יהיה באמצעות קבוצת ווטסאפ בשם של קבוצה להעלאת המודעות לגבי המוסדות להשכלה גבוהה, נדון בה על כיצד לבחור את המסלול החינוך שלך?, מספר גורמים שאנו לוקחים בחשבון כשאנחנו בוחרים בדרך החינוכית: תשוקה, קיבולת, תעסוקה ושוק העבודה, התייעץ…, הצעות. דרך מצגת אני מציעה להן וממליצה להן בהדרכה לכיוון לנכון. ובכך יהיה להן מודעות לגבי המוסדות להשכלה גבוהה.
סיפור הדרך
בגלל התפרצות נגיף קורונה נתקלתי בקושי בייצור יוזמה חדשה כי המצב החברתי לא אפשר לי לחשוב על יוזמה חדשה, כי אנשים לא יוצאים מהבית, ילדים לא הולכים לבתי ספר. בסוף, יצאתי לכיוון חשיבה אח, ושניתי את היוזמה הקיימת ליוזמה חלופית שהיא בעצם מתאימה למציאות שאנו חיים בה. תכננתי יוזמה חדשה בנושא העלאת המודעות לגבי המוסדות להשכלה גבוהה בקרב בנות בדואיות. כלומר, אני אסייע להן בבחירת הכיוון הנכון בהשכלה שלהן לפי בחירתן.
- נגווה קרינאוי – סטודנטית בנתיבים.
Tibethian - מור דנינו קליין
סדנאות תרפיה במוזיקה לגיל הרך
סדנאות תרפיה במוזיקה לגיל הרך – העצמת הילדים כבר בגיל הרך לשים לב לחוזקות של הילד ולהעצים אותם, עיסוק בתרפיה על שלל גווניו עוזר ומסייע לילד לשלוט בכעסים, מוטוריקה עדינה/ גסה. ואף בין עצב לשמחה. באמצעות מוזיקה מתאימה, הכלים הנכונים אפשר לשלוט בנשימה שלנו ובקצב הלב ואף החשיבה.
סיפור הדרך
שמי מור דנינו קליין בת 32 נולדתי וגדלתי בבאר שבע. מאז ומעולם התחברתי לעולם המוזיקה ואט אט עם השנים שמתי לב כי המוזיקה ממש מטפלת בי. בזמן שירות הלאומי שלי למדתי קורס תרפיה במוזיקה, ועשיתי חוג לילדים עם צרכים מיוחדים. ראיתי כיצד זה משפיע גם עליהם ומצב הרוח משתנה לפי קצב המוזיקה.
- מור דנינו קליין – סטודנטית בשבילים. אוהבת מוזיקה, טיפול, אנשים טובים… מאמינה ביושרה, כנות, העצמה אישית. אני מאמינה כמו מוצרט "שהמוזיקה אינה בתווים אלא בשקט שבינהם".
- ליצירת קשר דרך המייל
יוצרים שגרה בחירום - סיגל יהוד
איך שומרים על שגרת חינוך בזמן חירום?
מודל עבודה למנהלי חינוך וצוותי הדרכה, לתפעול מערכת חינוך בקיבוץ בזמן חירום.
סיגל יהוד – סטודנטית בשבילים.
- ליצירת קשר דרך המייל
ערכת "משחקי ידע בהיסטוריה" לחטה"ב - נעמה וינמן
חוברת מערכי שיעור ומשחקים בנושא מלחמת העולם ראשונה
הכנת קיטים של -"משחקי ידע" בהיסטוריה לחטיבת הביניים, ערכת משחקים המלווים בחוברת מערכי שיעור לפי הנושא הנלמד כאשר בכיתות חזקות ישמשו המשחקים לחקר הנושא ובכיתות מאתגרות ישמשו המשחקים לתרגול הנושא.
סיפור הדרך
בעקבות ההתנסות הבנתי שאין משמעות ללימודי היסטוריה בחטיבת הביניים, התלמידים לא מגיעים לשיעור מרצון והנושאים לא מעניינים אותם, הם מחפשים אתגרים, סקרנות , כך עלה לי נושא המשחקים, בהמשך בשיחה עם רכזת היסטוריה וחשיפת המשחקים בפניה היא אמרה לי: "את צריכה לשבת במשרד החינוך וליצור משחקים למורים בהיסטוריה כדי שיוכלו ללמד" מכאן עלה לי הרעיון ליצור קיטים כדי שהלמידה תהפוך להיות משמעותית וחווייתית.
נעמה וינמן
גרה בערד, אימא ל4, מאמינה ביכולתו ובהצלחתו של כל תלמיד, מקדמת למידה בהיסטוריה על ידי משחקים ומאמינה בלמידה משמעותית וחוויתית.- ליצירת קשר במייל
למידה חוויתית שיתופית - סלימאן חאלד אבו סבית
להעביר לתלידים מסרים באמצעות כלי הוראה חוויתיים שיתופיים
تعليم بمجموعات بأدوات تجريبية
היוזמה עוסקת בהעברת מסרים חינוכיים באמצעות כלי הוראה חווייים המספקות מרחב שיתופי, ויצירת אווירה איכותית ללמידה.
סיפור הדרך
בתחילת הסמסטר היה לי מאוד קשה להבין מה אני צריך לעשות והיה בלבול בין החיבור של היוזמה לסימנריון ואז אני החלטתי להפריד בין שני הדברים, עשיתי יוזמה אחרת לא שייכת לסימנריון ואת הדרישות של הסימנריון ביצעתי בחירה מחדש בלי קשר ליוזמה, היה לי מאוד מהנה אחר מכן שאני החלטתי להפריד ביצעתי את היוזמה כפי שצריך עם הרבה רגש סיפוק ואהבה למה שאני נותן לחברה שלי.
סלימאן חאלד אבו סבית
– סטודנט בנתיבים, עובד בכיוונים רבים, נשוי אב לחאלד, אהוב עלי ללעבוד בתחום החברתי.- ליצירת קשר דרך המייל
"קמיע" סיפורים, ילדים וטבע - גלית יחזקאל
ספר המאגד 6 סיפורי עמים ופעילויות בטבע
ספר המאגד 6 סיפורי עמים, לכל סיפור מצורף מערך המפגיש את הילד עם הסיפור, עם עצמו ועם הטבע סביבו. הפעילות מיועדת להתקיים במרחב והמטרה היא לאפשר יציאה ספונטנית למרחב הטבעי הקרוב, בשילוב פעילות ספרותית, חווייתית ויצירתית עמוקה.
הפעילויות מיועדת לילדים החל מכיתה א' ועד כיתה ו'.
הספר מיועד למחנכים, הורים, מדריכים ועוד המעונינים להעביר פעילות חוץ.
העברת הפעילות יכולה להתקיים במסגרת פורמלית ובלתי פורמלית.
סיפור הדרך
אל ההפקה הזו הגעתי בעקבות יוזמה קודמת שלי, בניית מערך חוג בבית ספר מרח"ב. במשך שנה העברתי חוג בשם "סיפור וחומר", בכל מפגש עם הילדים הקראתי סיפור עם ממקור אחר העוסק בערך שונה, בעקבות הסיפור יצרנו דיאלוג על מוסר ההשכל של הסיפור והטמענו את משמעותו דרך יצירה הקשורה לאחד המוטיבים של הסיפור. החוג מאוד הצליח, הילדים היו מרותקים לסיפורים וליצירה, תפוסת החוג הייתה מלאה ומגוונת. מטרת ההפקה היא להנגיש פעילות חווייתית ומשמעותית בטבע.
גלית יחזקאל
ההפקה שלי משלבת כמה דברים שאני מאוד אוהבת טבע, ספרות, ציור ויצירה ולכן אני מאוד מאמינה בה. ההפקה שלי מאפשרת פעילות חוץ מרתקת ואני שמחה מאוד שיש לי את ההאפשרת להנגיש אותה להורים, מחנכים, משפחה ועוד.- ליצירת קשר דרך המייל
היסטוריה בכייייייייייף! כי אפשר ללמוד אחרת - טליה חג'ג'
חוברת פעילויות והדרכה עבור המורה להיסטוריה, ללמידה המותאמת לצרכיי התלמידים
הכנת קיטים של -"משחקי ידע" בהיסטוריה לחטיבת הביניים, ערכת משחקים המלווים בחוברת מערכי שיעור לפי הנושא הנלמד כאשר בכיתות חזקות ישמשו המשחקים לחקר הנושא ובכיתות מאתגרות ישמשו המשחקים לתרגול הנושא.
סיפור הדרך
במשך מחצית עשור פעלתי כמתרגלת בבתי ספר שונים וראיתי את התסכול הרב שחווים תלמידים. תסכול שנבע משיטת ההוראה המקובלת שאיננה מתאימה לכלל התלמידים ובעקבות כך מובילה אותם לחוסר הצלחה וכעס. אולם, לאחר שהכרתי את "תאוריית האינטליגנציות המרובות" הבנתי שאוכל לעזור ולסייע לתלמידיי להבין את החומר הלימודי ולהצליח. לכן, במסגרת היוזמה שלי בחרתי ליצור חוברת שתסייע למורים ללמד באופן המותאם לתלמידיהם ובכך להוביל את התלמידים לחוש תחושת שייכות, תחושת מסוגלות, הצלחה בלימודים, התעניינות והפנמת החומר הלימודי.
טליה חג'ג'
"כל מה שילד צריך, הוא מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב קרליבך)- ליצירת קשר במייל
פעילויות בלתי פורמאליות לילדי השכונה - נוסאיבה אלעמור
ניצול זמן פנאי בהעברת פעילויות בלתי פורמאליות לילדי השכונה. فعاليات لا منهجية لاولاد الحارة.
היוזמה: היא העברת פעילויות בלתי פורמאליות לילדי השכונה. על מנת לנצל הזמן הפנוי של הילדים בצורה מיטבית , חיזוק הקשר בין ילדי השכונה ובני הדודים, והעלאת המוטיבציה אצל הילדים בתקופת משבר הקורונה.
סיפור הדרך
בהתחלה חשבתי על העברת סדנאות בנושא "חינוך מיני בחברה הבידואית", בבית ספר "דאר אלקלם" ביישוב רהט. אך בגלל התבשטות נגיף הקורונה הצטרכתי לחשוב על יוזמה חילופית "פעילויות בתי פורמאליות לילדי השכונה". על מנת לנצל זמן הפנאי ולהעלות המוטיבציה אצל הילדים בתקופה הנוכחית.
נוסאיבה אלעמור
לומדת במכללת קיי, במסלול נתיבים. אני בעלת ביטחון עצמי גובה, יש לי יכולת לנהל ולהוביל קבוצה ולדבר מול קהל.- ליצירת קשר דרך המייל
במו ידייך - עדי דבש ואסתר בירוק
פרופיל אינסטרם המשלב טכניקות מטבח מתכונים וציטוטים של אנשי מקצוע מהתחום
"הפרויקט שלנו הינו כלי חינוכי לילדים בני נוער וחברי קהילת האינסטגרם, אשר מטרתו הינה לימוד מגוון מיומנויות והרגלים, לצד ידע בסיסי בבישול. אין צורך בידע מקדים, אלא רק ביכולת לקרא, לכתוב- ולאהוב את המטבח! חשיבותו של פרויקט זה, המקנה כלי חינוכי בעל מגוון רחב של אפשרויות למידה, מביא גם ראייה אחרת באשר לחינוך- אין דרך אחת, אין תשובה אחת וישנו מגוון אדיר של תלמידים ותלמידות. זהו עוד כלי בכדי להגיע לעוד לבבות. תהנו! *צריך להיות מחובר לאינסטגרם בכדי להתעמק בדף*"
סיפור הדרך
רצוי להסתכל בווידאו ! אבל בקצרה – משבר הקורונה.
עדי דבש ואסתר בירוק
- ליצירת קשר דרך המייל
יוזמה של מפגש עם תלמידים שעוסקת בנושא פעילויות לא פורמלית - רנא אלסייד
مبادرة لقاء مع الطلاب المشاركين في الأنشطة غير الرسمية.
הפרויקט הוא לקיים יום ספורט לתלמידים בכיתות א+ב, הרעיון מתבסס על החינוך החברתי. אני בחרתי את הנושא הזה כי בתי הספר בכפר שלי לא מתעסקים בחינוך החברתי לכן, רציתי לראות אותם איך החינוך החברתי יכול להשפיע על התלמידים בצורה חיובית מצד הביטחון העצמי ומוטיבציה. חשבתי על הנושא הזו בגלל שאין הרבה אנשים מתעסקים או מתעניינים בחינוך החברתי.
סיפור הדרך
אני בחרתי את היוזמה החילופית בגלל התפרצות נגיף הקורונה, בחרתי יוזמה חילופית בנושא פעילויות לא פורמלית, תכננתי לעשות מספר "פעילויות חוץ-לימודיות" כדי לשמור על המוטיבציה אצל תלמידים.
רנא אלסייד – בת 20, סטודנטית במכללת קיי בתוכנית נתיבים
- ליצירת קשר במייל
שילוב פסיכולוגיה חיובית ומיינדפולנס לילדי חטיבה צעירה - דנה חכמון
שילוב כלים של פסיכולוגיה חיובית ומיינדפולנס כהעשרה לילדי חטיבה צעירה
סיפור הדרך
אני עובדת כסייעת פדגוגית בחטיבה צעירה כבר שמונה שנים. בהמשך מלהעמקה שלי משנה ב' על פסיכולוגיה חיובית וחקר על מיינדפולנס השנה, אני רוצה להשתמש בכלים שלהם בכדי להעשיר את ילדי החטיבה הצעירה. תרגול כלי המיינדפולנס השונים באופן שוטף מביא למודעות וקשיבות לעצמנו בטווח הקרוב, ומוריד את רמת האלימות בטווח הרחוק.
דנה חכמון
אני סייעת פדגוגית כשמונה שנים בחטיבה צעירה בבאר שבע. מאמינה בפסיכולוגיה חיובית כדרך חיים – תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה. רוצה להעביר הלאה את עיקרי הפסיכולוגיה החיובית והמיינדפולנס על מנת לעודד ראייה חיובית ומודעות לרגע בו אנו נמצאים.- ליצירת קשר דרך המייל
זיהוי וטיפול בסימני מצוקה בקרב נוער לאחר משבר - נועם עמר
הכשרת מדריכים בחב"פ לזיהוי וטיפול בסימני מצוקה בקרב בני הנוער לאחר מצב חירום
היוזמה שלי עוסקת במידע ברור, נגיש ואקדמי, המיועד למדריכים ומדריכות במסגרות חינוך בלתי-פורמליות. כתבתי הדרכה בנושא זה, אותה יכולים לעבור המדריכים הן על-ידי והן ע"י מנחי הצוות בשגרה, לפי העדפת הצוות הניהולי. בפועל, הפידבקים הציגו הן אפשרויות שיפור למצגת והן פידבק המביע צורך ומענה.
סיפור הדרך
לאחר שמצב החירום שנגרם בעקבות נגיף הקורונה ביטל את הרעיון המקורי שלי, הבנתי שהידיעה כיצד לחזור לשגרה לאחר משבר, אינה עניין של מה בכך. לכן, בניתי מצגת קצרה וברורה, שתוכל להעביר את מעט המידע הנדרש למדריכים ומדריכות בכדי לזהות סימני מצוקה בקרב החניכים והחניכות שלהם לאחר המשבר בזמן מצב חירום. לצד זאת, המצגת מציגה הן אפשרויות פעולה באופן מיידי לאחר זיהוי מצוקות בקרב חניכים, והן אפשרות להדרכה מעמיקה יותר, באם הצוות המנחה במסגרת הבלתי-פורמלית יירצה בכך.
נועם עמר, בן 29. במקור מירושלים, גר בבאר שבע כבר כמעט 5 שנים.
- ליצירת קשר דרך המייל
השירים הם ההיסטוריה שלי - איריס דיין
גיליתי שההיסטוריה של עם ישראל נמצאת בתוך השירים - מילות השיר מדברות את ההיסטוריה
القصائد هي تاريخي
ברצוני לקדם שינוי או גיוון בשיטת הוראת ההיסטוריה בבתי הספר.
סיפור הדרך
אהבת הארץ , אהבת שירי א"י הישנה , הוראת היסטוריה דרך שירים אלו וע"י כך הפצת שירי א"י הישנה לדור הצעיר .
איריס דיין
אשת צבא לשעבר ומורה להיסטוריה בבית ספר אורט בערד . הנהלת בית הספר מעודדת הוראה בצורה מגוונת חדשנית ויצירתית מה שנותן לי את החופשיות ללמד היסטוריה בכל דרך יצירתית שאבחר .- ליצירת קשר במייל
בגד מבטא זהות: כלי להתבוננות פנימית דרך הלבוש ולשינוי חיובי בחיים - שירן שרביט
משחק עם אופן הלבוש מתבטא בחיזוק האישיות, דימוי גוף בריא וגשר לתקשורת חברתית
Styling for Soul
היוזמה הגיעה מתוך חשיפתי לשיטת סטיילינג תרפי, אשר מבוססת על חומרים תאורטיים ומחקריים התומכים בקשר בין לבוש לבין אישיות, דימוי גוף ודפוסי חשיבה מעכבים, בדגש על סטיילינג – מבפנים החוצה ומהחוץ פנימה. תחום זה הינו הולך ומתפתח, בעל פוטנציאל גדול לקדם נשים ונערות בתחומי העצמה אישית, גיבוש הזהות ופיתוח סגנון הלבוש של הנערה. התכנים שילמדו במהלך הקורס יועברו ברמה התאורטית והמעשית, כך שכל משתתפת תוכל ליישם את התאוריה ע"י התנסויות פרקטיות וכלים קונקרטיים לעבודה אישית.
סיפור הדרך
בילדותי חוויתי דחייה חברתית בעקבות המראה החיצוני שלי, שהתבטאה בחוסר ביטחון עצמי, תחושת בדידות וחיפוש אחר הזהות שלי. הייתי מתוסכלת והרגשתי שאני רוצה לעבור תהליך בחיי. מכאן, נחשפתי לשיטת סטיילינג תרפי, שלימדה אותי להסתכל פנימה, להפסיק לרצות להיראות כמו נשים אחרות ולרדוף אחר מודל היופי. החלטתי שאם יש נערה שמזדהה עם הסיפור שלי או עומדת מול המראה ולא שלמה עצמה, זה הזמן לעצור, להסתכל פנימה ולבחור בשביל להתפתחות אישית. כיום אני סטייליסטית טיפולית שמנחה נשים ונערות להרגיש שלמות עם עצמן ועם גופן.
שירן שרביט
בת 34, הגעתי לתחום הסטיילינג מתוך הרצון והכישרון להגשים את עצמי. מתמחה בסטיילינג טיפולי ומנחה נשים ונערות לדימוי גוף בריא, קבלה ואהבה עצמית דרך הלבוש. ניסיון רב בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.- ליצירת קשר דרך המייל
הדרכת פעילויות של ילדים ואמהות בנושא שימוש בטלפונים חכמים - מנאל הואשלה
הדרכה למשפחות הזקוקות להדרכה בתחום שימוש בסלולרי
חזון – השינוי שרציתי ליצור הוא פחות שימוש בטלפונים סלולריים. התמונה שאני רוצה לראות בעתיד היא פחות שימוש בסלולרי ויותר פעילויות של הילדים עם ההורים שלהם.
סיפור הדרך
הדרכה למשפחות הזקוקות להדרכה בתחום שימוש בסלולרי לילדים ומתן רעיונות ופתרונות לבעיה של חוסר ידע מבחינת איך להעביר זמן ביחד עם הילדים שלהם תוך שימוש בפעילויות שמותאמות לגילאים של הילדים ורמות הידע של ההורים.
מנאל הואשלה
- ליצירת קשר דרך המייל
חרם - מורן בלחסן
"מצמיחים ברשת"- תלמידים מרצים על מעגלי החיים.
רעיון הפרוייקט התחיל כשבתי שירה תלמידת כיתה ד', נחשפה לסיטואציה בה חברתה חוותה חרם, והחליטה להעביר הרצאה בכיתתה בנושא חרם, ע"י בניית מצגת ושייח בכיתה. שיעור זה עבר בהצלחה מרובה ובימים אלו היא עושה זאת בכיתות אחרות בביה"ס בו לומדת. הרעיון להפיץ מערך זה לתלמידים נוספים שייעשו זאת נבע מתוך רצונם של תלמידים להגיע להרצאות שלה פעמים נוספות ולשמוע אותה.
סיפור הדרך
מהיום שפרויקט "חרם" נחל הצלחה רבה, אני ובתי שירה הבנו שכלום לא יעצור אותנו. שיתוף הפעולה בין הנהלת בית הספר והצוות החינוכי איתנו היה באופן מלא ומחויב לתהליך. בעיצומו של התהליך אתגר "הקורונה" הופיע , ובו נאלצנו למצוא פתרון . שירה ביחד עם חבריה ועימי פתחנו קבוצת "זום" בה אחת לשבוע נפגשו והמשיכו בפועלם.
מורן בלחסן , בת 37. נשואה לאסף וביחד מגדלים את שלושת ילדינו במושב. עובדת בהוראה ומנהלת מועדון נוער . בימים אלו סטודנטית שנה ג' להוראת היסטוריה וחינוך בלתי פורמלי.
- ליצירת קשר במייל
סדנה בחדר מורים - מהדי אלעטאונה
ورشة في غرفة المعلمين
היוזמה שלי מדברת על היחס בין מורה לתלמיד.
סיפור הדרך
בהתחלה לי קשה איך לפגוש ולעשות את זה ,אבל אחר כך עשיתי שתי מפגישים עם יועץ של הבית הספר והוא הסכים לי לעשות את המפגש המדובר על יחס מורה לתלמיד.
מהדי אלעטאונה
- ליצירת קשר דרך המייל
'יד ביד נגד האלימות' תכנית לגן ילדים - רימא אלעטאונה
يد بيد ضد العنف
מפגשים לילדי הגן ביישוב חורה בנושא האלימות, במטרה להעלות את המודעות לתופעת האלימות הנרחבת בחברה הבדואית.
הפעילות תכלול: פעילות יצירתית, סרטים, מוזיקה ודיון.
רימא אלעטאונה
סטודנטית במסלול נתיבים במכללת קיי- ליצירת קשר דרך המייל
דרך ערך - ליאור אלמליח
העצמת ילדים בסיכון באמצעות עבודה על ערכים של כבוד, נתינה וערבות הדדית
"העצמת ילדים בסיכון באמצעות עבודה על ערכים של כבוד, נתינה וערבות הדדית "
סיפור הדרך
היוזמה הוקמה מתוך רצון לסייע לתלמידים החווים קשיים לימודיים וחברתיים ומטרתה להעניק להם כלים לחיים הבנויים על ערכים של נתינה, כבוד האדם, ערבות הדדית ועזרה לזולת בכדי למגר התעסקות בדברים שלילים.
שמי ליאור אלמליח אני סטודנטית במסלול שבילים שנה ג' , יש לי שלושה ילדים ואני עובדת בבית הספר מקיף אמי"ת באר שבע.
- ליצירת קשר במייל
לחקור וליצור בחושך ואור - אורן טל
תכנית שנתית ללימוד, ניסוי ומשחק בנושאים
תכנית שנתית ללמידה ויצירה באמצעות אור וחושך. במהלך השנה יחשפו התלמידים לתורת האור ודרך צורותיו השונות יגלו את חיבורם האישי אליו. התלמידים ירכשו ידע תיאורטי ומעשי ויתנסו בו בכל חושיהם, דרך מתודות שונות ומגוונות, בניסוי, יצירה ומשחק.
אורן טל
אני בא מעולם של יצירה וחומר. כיום מתעסק בעיקר בתאורה. בעבודה עם ילדים אני אוהב לשלב עולמות של מחקר, סיפור ומשחק ללמוד תוך כדי תנועה וליצור עולמות חדשים.- ליצירת קשר דרך המייל
קבוצת לימוד לעזרה לילדים במקצועות הליבה - מנאר אלחגוג
مساعدة الطلاب في المواد التعليميه الاساسيه
היוזמה קשורה לתלמידים עוזרת להם מצד הלימודים.
סיפור הדרך
קיבלתי קשיים עם התפשטויות נגיף הקורונה ובל התמודדתי ושניתי את היוזמה.
מנאר אלחגוג
מנאר, גרה בכפר לקייה, לומדת במכללת קיי.- ליצירת קשר דרך המייל