ארכיון משימות | המכון הדמוקרטי

השתתפותיות במעון

השתתפותיות במעון  השתתפותיות מציעה לנו סט חדש של הנחות יסוד בנוגע לעובדים ולארגונים, התואמות את כללי המשחק של המאה ה 21. בשנים האחרונות הולך ומתפתח עולם ההשתתפותיות במקביל בספרות ובשטח. עם הוגים כגון פרדריק ללו  (Teal Organizations), אוטו שארמר (U Theory), מודל...

תקשורת מקרבת במעון

‘תקשורת מקרבת׳, ובשמה הבינלאומי, ‘תקשורת לא- אלימה’, היא תפיסת עולם הטוענת שבכל בני האדם קיימת היכולת ליהנות מנתינה וקבלה מתוך חמלה. ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג אמריקאי, שיצר את הגישה, עסק ביישוב סכסוכים ובקידום השלום בעולם. הפרקטיקה שלו ליצירת יחסים היא באמצעות דיבור...

השתתפות ילדים

לאחר הסיבוב הראשון בספירלה, שבו פעמים רבות מוקד התהליך הוא הגננת ותהליך הלמידה שהיא עוברת, בשלב השני אנו מתפנים להתבונן על האופן שבו הילדים משתתפים בעיצוב חיי הגן. השתתפות הילדים בחיי הגן יכולה להתרחש ברמות שונות ובאופנים שונים. אין כאן מצב דיכוטומי של משתתפים / לא...

במעלה הספירלה

בסיום הרפלקציה, אפשר להתחיל להסתכל הלאה- מה יקרה במעלה הספירלה? איך ממשיכים מן ההתנסות הנקודתית אל התמונה הרחבה יותר? במסגרת שנות פיתוח המודל (ירושלים, תשע”ח-תשע”ט), שלב זה לווה בתקציב סמלי שזכתה בו כל גננת ואשר אפשר לה להכניס שינוי במרחב הגן או במגוון...

התחברו:

דילוג לתוכן