תהליך שינוי בבית הספר Archives | המכון הדמוקרטי

מיינדפולנס בבית ספר תל חי

גיליון 02פברואר 2017 רב תרבותיות ושונות מגזין המכון  הדמוקרטי פדגוגיה תרגול רחב של מיינדפולנס הניע מהפכה חינוכית גדולה בבית ספר תל חי. האם הוא יוכל לשנות את פני החברה כולה לטובה?    בשנים האחרונות יותר ויותר בתי ספר בארץ ובעולם מכניסים תרגול של מדיטציית קשיבות –...

תכנית חלוץ חינוכי- מהי?

חלוץ חינוכי היא תכנית המאתרת ומכשירה אנשי חינוך איכותיים לניהול ולתפקידי מנהיגות בבתי ספר בפריפריה החברתית גאוגרפית בישראל. התאמת מערכת החינוך למאה ה-21 היא אתגר חברתי ומשותף, היא מצריכה תיאום, אמונה ובעיקר מנהיגות חינוכית מקצועית, חזקה ובעלת חזון. מנהיגות חלוצית של...

תוצאות מצופות מתהליך שינוי בבית הספר

מאת: אפרת בן צבי כיצד ניתן לדעת שהגענו? מה נחשב שלב מתקדם ביותר בתהליך שינוי של בית ספר?  נדע זאת על פי שני סוגי התייחסויות: ראשית  שקיימים בבית הספר מבנים שמחזיקים את היכולת לשינוי מתמיד וחדשנות. שבית הספר מסוגל לקדם ולתחזק באופן עצמאי תהליך כזה: סדירויות ארגוניות...

תהליך שינוי בבתי ספר חלוציים בפריפריה

מהלך שינוי בבית ספר המשתתף בתכנית חלוץ חינוכי מיוחד משלש בחינות: האחת – בהכנסת קבוצה המקדמת שינוי בדמותם של החלוצים. השנייה – בשותפות בין המנהל/ת לתכנית. השלישית – בצורך לערוך ולעשות התאמה של פדגוגיות חדשניות לאוכלוסיית בתי הספר החלוציים, שהינה לרוב...

תהליך שינוי בבית הספר

בליווי ארגון בית ספרי, ייחודיות השינוי היא בהתייחסות לפדגוגיה. בבית הספר מתקיימת מערכת קשרים אמיצה בין אופיו של הארגון הבית ספרי לבין התהליך הפדגוגי. הכיתה מתפקדת כיחידה קטנה של הארגון הגדול, הפרקטיקה של התהליך הפדגוגי היא גם הפרקטיקה של היחסים והתהליכים הנהוגים בארגון.
עוד מאפיין ייחודי לארגון הבית ספרי שהינו חלק מארגון גדול יותר – משרד החינוך, ומושפע מאוד מהעירייה או מהמועצה שהוא חלק ממנה.

דילוג לתוכן