דוגמאות לתהליכי למידה – למידה ממומחה

התמחות – מנטורינג – למידה ממומחה

דוגמה – התפתחות אישית: תהליך כיתתי מרחב למידה, אדם במקום פועלו

א. במסגרת שיעורי כישורי חיים (בחצי כיתה אם אפשרי) המורה פועלת על מנת לאפשר לתלמידים לחקור בעצמם את אזורי החוזק שלהם וכן את אזורי הצמיחה והעניין. מתוך היכרות עם עצמם התלמידים קובעים לעצמם מטרות להתפתחות (ידע , מיומנויות ואו התפתחות אישית).
ב. במסגרת הכיתה – הילדים מעלים אפשרויות לגבי אנשים בקהילה שהיו רוצים ללמוד מהם.
ג. בעזרת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ובעזרת קהילת בית הספר מחברים בין רצונות הילדים ומנטורים עירוניים
ד. ביצוע התנסות פגישה ראשונה (ניתן לחלק את הכיתה ל4 או 5 קבוצות וכל קבוצה יוצאת בימי שישי להתנסות בשעות הלימודים בתקופה אחרת של השנה).
ה. מענה על השאלה: מה הייתי יכולרוצה לתרום לכיתה מתוך ההתנסות?
ו. ביצוע 4-2 מפגשים נוספים במקום ההתנסות.
ז. חזרה לכיתה ותרומה לקהילת הכיתה, בית הספר או העיר מתוך ההתנסות.

המדריך להערכה

חוברות אלה תורגמו מרשת בתי הספר שפועלים במודל בארצות big picture הברית ועברו התאמה עבור בתי ספר בארץ שפועלים במודל התחל”ה.

המדריך להערכה ברשת ה־Big Picture

המדריך לחונכות

חוברות אלה תורגמו מרשת בתי הספר שפועלים במודל בארצות big picture הברית ועברו התאמה עבור בתי ספר בארץ שפועלים במודל התחל”ה.

ברוכים הבאים למדריך לחונכת ברשת ה־Big Picture

המדריך למורה במגמת מנהיגות ויזמות בסביבה עסקית

חוברות אלה תורגמו מרשת בתי הספר שפועלים במודל בארצות big picture הברית ועברו התאמה עבור בתי ספר בארץ שפועלים במודל התחל”ה. המדריך למורה במגמת מנהיגות ויזמות בסביבה עסקית   מגמת מנהיגות ויזמות בסביבה עסקית – סמל מגמה 2710 באמצעות תהליך למידה אישי...

המדריך למנטור

חוברות אלה תורגמו מרשת בתי הספר שפועלים במודל בארצות big picture הברית ועברו התאמה עבור בתי ספר בארץ שפועלים במודל התחל”ה.

המדריך למנטור ברשת ה־Big Picture

המדריך לפרויקטים

חוברות אלה תורגמו מרשת בתי הספר שפועלים במודל בארצות big picture הברית ועברו התאמה עבור בתי ספר בארץ שפועלים במודל התחל”ה.

מדריך פרויקטים ברשת ה־Big Picture

השראה ממודל Picture Big

תנועת Picture Big נוסדה בשנת 1995 בארצות הברית על ידי דניס ליטקי ואליוט וושר. מטרתה לאפשר לכל תלמיד באשר הוא נתוני פתיחה שווים בקבלה למוסדות אקדמיים ובשוק העבודה, על ידי הקמה ויישום של תהליכי שינוי בבתי ספר ציבוריים באמצעות מודל ייחודי בשכונות מוחלשות. מתחילת דרכה נתמכה העמותה על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס.

דילוג לתוכן