בניית מרחבי עצמאות

“תקציר” תוכןהמצגת הבאה מדגימה את התהליך בו הגננת מסייעת לילדים להגדיר מה התוכן והסדירות המתקיימים במרחב בגן שהם מגדירים יוצר מקור}} ממוזער868×868 פיקסלים :מצגת :השתלמויות :כלים :הגיל...

דרכים לעלייה בסולם ההשתתפותיות של הרט

נתיבים להשתתפות ילדים במסגרת חינוכית (Shier) מוגש ע”י ד”ר ענת פורת, המכון הדמוקרטי איפה אנחנו בסולם? מה צריך לעשות/לקרות כדי שאפשר יהיה לעלות שלב בסולם? רמות של השתתפות התחלה אפשרויות התחייבויות ילדים חולקים בכוח ובאחריות לקבלת החלטות  האם את מוכנה לשתף...

הגיל הרך

חינוך בגיל הרך המשלב בין פיתוח אישי לערכים חברתיים יצייד את מבוגרי המחר בחשיבה יצירתית ויכולת שיתוף פעולה שיאפשרו להם למצוא בעצמם ומתוכם את הידע, הכישורים והמיומנויות הדרושים להתמודדות עם אתגרי המחר.
הגיל הרך הוא הבסיס להתפתחות, שם מתעצבת חשיבתו של האדם, נבנים יכולותיו, ערכיו ויכולות התקשורת ושיתוף הפעולה שלו עם סביבתו.
הובלת שינוי בגיל הרך תביא לשינוי מהותי לא רק ברמת הפרט אלא בקהילה ובסביבה בה אנחנו חיים.
המודלים הפדגוגיים איתם אנו עובדים משלבים בצורה מאוזנת בין ההתפתחות האישית של הפרט לבין ערכים חברתיים וסביבתיים. המודלים מעודדים חשיבה עצמאית, יצירתיות ויכולת התמודדות עם אתגרים יחד עם יכולות חברתיות ומודעות לסביבה.
המומחים של תחום הגיל הרך במכון עוסקים בייעוץ למדיניות בגיל הרך ופיתוח מודלים פדגוגיים חדשניים המקדמים את השתתפותם של ילדים בתהליך החינוכי בגן ומאפשרים לצוות הגן לגלות את הדרך המסגרת המתאימה והנכונה עבורם לקדם בה את השתתפות הילדים, יצירתיותם, עצמאותם ויכולתם להתמודד עם אתגרים.

הגן הזה הוא אני

“תקציר” תוכןבעיר רמת גן הוחלט להשקיע מאמצים מיוחדים בחינוך בגיל הרך, מתוך הכרה בחשיבותו הקריטית לצמיחה ולהתפתחות. בתכנית ״הגן הזה הוא אני״ פותחה פדגוגיה מקומית עם הצוותים החינוכיים, וכעת היא מיושמת בגנים רבים. המסמך כולל תובנות ומסקנות משנת הפעילות הראשונה...

הגן הזה הוא אני – השתלמות

בתהליך הלמידה של מודל “הגן הזה הוא אני” בגני רמת גן, נערכו מפגשי השתלמות לגננות ולסייעות. הבסיס להשתלמות הוא התפיסה שעבודת הצוות היא מפתח להטמעתם של מודלים פדגוגיים חדשניים ושל ערכים דמוקרטיים. לפניכם הסילבוס של שלושה מהמפגשים.

דילוג לתוכן