​כלים משחקיים – סולמות וחבלים

מומלץ לשחק בזוגות או שלשות.
על לוח המשחק  מופיעים סימנים  נוספים- תיבת אוצר, סימן שאלה, שמש
הוראות:
זורקים את הקוביה מתקדמים לפי חוקי המשחק.
כאשר עולים שורה- משתפים בחוויה טובה שזכורה לי השנה לימודית/ חברתית/ התנהגותית.
כאשר מגיעים לסולם – אני בוחר על איזו שאלה לענות
באיזה תחום/ נושא עליתי השנה?
מה עזר לי לטפס למעלה?
מי הושיט לי יד?
לאן הייתי רוצה להגיע בתחום הלימדי/ חברתי/ התנהגותי.
כאשר מגיעים לחבל- בוחר שאלה לענות עליה
מה הוריד אותי למטה- עם מה היה לי קשה השנה?
מה עצר אותי? איך התגברתי על המחסום?
על מה הייתי רוצה לדלג?
ממה חששתי השנה?
כאשר נעצרים על אחד הסמלים
תיבת אוצר- איזה אוצר/ כוח גיליתי בעצמי השנה?
סימן שאלה- החבר שואל שואל אותי שאלה על השנה שהייתה לי.
שמש- שיתוף בחוויה שהאירה לי את השנה.

“בוראים עולם” קיר גרפיטי

אופי הפעילות
הפעילות מתחילה על ידי כך שבמרכז מציירים גלובוס
על גבי הגלובוס רשום:
בעולם שלי לא יהיו….
בעולם שלי יהיו….
בנוסף:
כל אחד מהמשתתפים יכול לכתוב רק משפט אחד מה יהיה ומה לא יהיה בעולם שלוה.

“טור כיסאות”

אופי הפעילות מחלקים את המשתתפים ל- 2 קבוצות ומסדרים את הכסאות לפי מספר המשתתפים בכל קבוצה. משאירים כסא אחד פחות ממספר השתתפים. לדוגמא: אם יש שתי קבוצות של כ-9 תלמידים אז יסודרו רק כ- 8 כיסאות. כל קבוצה עומדת בטור על הכיסאות וצריכה לעבור מקצה אחד של החדר לקצה השני בלי...

Dragon Dreaming

הפילוסופיה פילוסופית Dreaming Dragon שואבת מחכמת הילידים האבוריג‘נים במערב אוסטרליה ונשענת על שלוש מטרות שוות ערך בחשיבותן: שירות לכדור הארץ, בנית קהילה וצמיחה אישית. אנו חיים בתקופה מעניינת ומאתגרת. שינויים אקלימיים גדולים עומדים להתרחש, אוכלוסית העולם גדלה במהירות,...

PBL Project Based Learning ככלי לפיתוח יזמות

תהליך הלמידה, ההוראה וההערכה הקרוי PBL, מהווה גם פדגוגיה בעל עקרונות למידה דמוקרטיים. מאחר ו”מנוע” הלמידה הוא תוצר, עליו מחליט/ה המורה עוד טרם היציאה למסע הלמידה, הרי שניתן לבצע הקבלה בין שלבי תהליך הלמידה הפי.בי.אלי לבין תהליך הנעת יוזמה.

​כלים משחקיים – סולמות וחבלים

מומלץ לשחק בזוגות או שלשות.
על לוח המשחק  מופיעים סימנים  נוספים- תיבת אוצר, סימן שאלה, שמש
הוראות:
זורקים את הקוביה מתקדמים לפי חוקי המשחק.
כאשר עולים שורה- משתפים בחוויה טובה שזכורה לי השנה לימודית/ חברתית/ התנהגותית.
כאשר מגיעים לסולם – אני בוחר על איזו שאלה לענות
באיזה תחום/ נושא עליתי השנה?
מה עזר לי לטפס למעלה?
מי הושיט לי יד?
לאן הייתי רוצה להגיע בתחום הלימדי/ חברתי/ התנהגותי.
כאשר מגיעים לחבל- בוחר שאלה לענות עליה
מה הוריד אותי למטה- עם מה היה לי קשה השנה?
מה עצר אותי? איך התגברתי על המחסום?
על מה הייתי רוצה לדלג?
ממה חששתי השנה?
כאשר נעצרים על אחד הסמלים
תיבת אוצר- איזה אוצר/ כוח גיליתי בעצמי השנה?
סימן שאלה- החבר שואל שואל אותי שאלה על השנה שהייתה לי.
שמש- שיתוף בחוויה שהאירה לי את השנה.

“בוראים עולם” קיר גרפיטי

אופי הפעילות
הפעילות מתחילה על ידי כך שבמרכז מציירים גלובוס
על גבי הגלובוס רשום:
בעולם שלי לא יהיו….
בעולם שלי יהיו….
בנוסף:
כל אחד מהמשתתפים יכול לכתוב רק משפט אחד מה יהיה ומה לא יהיה בעולם שלוה.

“טור כיסאות”

אופי הפעילות מחלקים את המשתתפים ל- 2 קבוצות ומסדרים את הכסאות לפי מספר המשתתפים בכל קבוצה. משאירים כסא אחד פחות ממספר השתתפים. לדוגמא: אם יש שתי קבוצות של כ-9 תלמידים אז יסודרו רק כ- 8 כיסאות. כל קבוצה עומדת בטור על הכיסאות וצריכה לעבור מקצה אחד של החדר לקצה השני בלי...
דילוג לתוכן