דוגמא משיעור שפה בבי״ס יסודי: הסוד של שילוב ידיים ולב
תמר (המורה) הציעה מספר אפשרויות: כתיבת סיפור, יומן אישי, מחברת שיאים אישית. הילדים הציעו גם: קומיקס, סיפורים קצרים, סיפורים בהמשכים. לבסוף נבחרה האפשרות של כתיבת ספרונים. בכל יום עבדו על הספרונים כחצי שיעור. המשימה הייתה יחידנית.
בכיתה קבעו מראש, ביחד, את הפרמטרים באמצעותם תמר והתלמידים ימשבו את הספרונים: מבנה הסיפור, תיאור דמויות- מילות תואר, עניין בתוכן, עיצוב, ניקוד, סימני פיסוק.
לקראת המשוב על טיוטת הסיפור תמר הסבירה את ההבדל בין הארות והערות. תמר כתבה הערכה מילולית בהתאמה לפרמטרים שהוגדרו.
אחרי הטיוטה הסופית הקריאו הילדים לחברי הכיתה – על מנת לשתף ולקבל משוב מסכם.
בסוף השנה יצא ספר גדול, הכולל את כל הספרונים. מודפס. עם האיורים של הילדים, הספר מיועד למתנה לילדי הגנים הסמוכים לבית הספר ולקניה לילדים. הספרונים השיגו את רוב יעדי תכנית הלימודים של שנה ב' כבר באמצע השנה.
הדוגמא מתארת שיעור שהתקיים בבית ספר יסודי צומח "משעולים" בעתלית. בבית הספר ארבעה שיעורי שפה לכיתות א' ו- ב' גם יחד, המתקיימים במקביל. בשיעור זה לומדים 15 תלמידים בני שבע ו- 5 תלמידים בני שש. כולם מסוגלים להתמודד עם דרישות תכנית הלימודים של כיתה ב'. כולם קוראים וכותבים.
מלבד פרויקט הספרונים, כלל תהליך הלמידה, במהלך השנה, עבודה על מספר תוצרי למידה, דרכם נחשפו התלמידים לעולמות תוכן נוספים ואפשרויות להביע ולתרגל מגוון סגנונות למידה וביטוי של אזורי חוזק.
השיעור תוכנן ונוהל על ידי תמר אהרונוב.