אחת הפרקטיקות המקובלות בכיתה לייצר או לאפשר מצבים של שיתופי פעולה היא באמצעות חלוקה לקבוצות. התארגנות בקבוצות היא תנאי הכרחי אך לא מספיק לקיומה של למידה שיתופית בין חברי הקבוצה. איכות הלמידה ומידת השיתופיות תהיינה תלויות בעיקר באיכות הדיבור או השיח המתנהל בקבוצה. שיח כזה אינו קורה מאליו; הוא דורש תכנון, הכנה, אימון והוראה ישירה, על מנת שאפשר יהיה לממש את היתרונות הפדגוגיים והחברתיים של הלמידה בקבוצות. (מאיה בוזו שוורץ)
כריס, מורה בבי"ס יסודי, מכניס אותנו לשיעור מתמטיקה עם תלמידיו, וביחד איתם מוליך אותנו צעד אחר צעד בדרכו הייחודית בלימוד המקצוע. כריס מתייחס למתמטיקה כפעילות חברתית ומאמין שיש צורך להקדיש זמן בתחילת השנה על מנת לבנות יחד עם התלמידים תרבות וכישורים הדרושים ללימוד משותף. בסרטון תוכלו לראות מה לומדים (לדוגמא : לדון,לחשוב לסייע) ואיך לומדים (לדוגמא: הסכם עבודה, אקווריום, זמן חשיבה ) בכיתה של כריס.