שימוש בבישול ככלי להעצמת ילדים ובני נוער, תורם במיוחד לאוכלוסיות בסיכון.
הבישול ככלי מאפשר לקדם: ביטוי עצמי, הכרות עם מרכיבי זהות, פיתוח כישורי חיים, למידה סביב בישול (תרבות וידע עולם, למידה רב תחומית ובינתחומית, שילוב התנסות מעשית).
צורך במרחב טיפולי, זול, זמין ונגיש שיהווה בו בזמן גם מרחב פדגוגי, קיים בבתי ספר רבים, פנימיות, גני ילדים ועוד. המטבח הוא מרחב זמין ונגיש אשר אינו דורש השקעה כספית גדולה, הוא אינו פטרוני, ומאפשר התנסות בלמידה משמעותית, רב חושית ורב מימדית. בו בעת הוא נותן מענה על צרכים פדגוגיים מגוונים וכמעט אינסופיים הממחישים באופן רלוונטי ואותנטי תהליכי חשיבה (חשבון על קרש חיתוך, היסטוריה גיאוגרפיה), תהליכים מדעיים (אמולסיה , התכה והמסה), דיסיפלינות ואינטרדיסיפלינות, הוא מתייחס לארצות המוצא ולתרבויות מהן הגיעו התלמידים ומחבר בין מגזרים ותרבויות. בבתי ספר רבים אין משאבים כספיים לתחומים טיפוליים, אבל ישנה יועצת ופסיכולוג, שהמטבח הטיפולי יכול להוות עבורם מרחב לטיפול השלכתי, להקשבה מתבוננת. המטבח הוא גם מקום המזמן למידה חברתית ובינאישית כמרחב מגשר, מאחד, מאחה ומגבש . המטבח מאפשר גם התמודדות עם סוגיות חברתיות ותרבותיות: מגדר, כיבוש, זהות ומוצא.
בניגוד לתראפיות אחרות (טיפול דרך בעלי חיים, אומנות וכו) החומר עמו עובדים במטבח נכנס לתוך הגוף ויש לכך השלכות מרחיקות לכת על התהליך הטיפולי.
למידע נוסף – מוזמנים לדבר איתי – משכית: maskitushh@gmail.com