בשנים האחרונות פרצו בסערה לתוך בתי הספר, אין סוף פרויקטים ותכניות המקדמות חדשנות חינוכית. כמי שלאורך שנים עסקו בקידום חינוך פרוגרסיבי במערכת החינוך הציבורית, אנו רואים בכך ברכה גדולה.
רבים מבתי הספר שאנחנו פוגשים הם מרחבים מהנים יותר עבור הילדים ועבור המורים, יש בהן סביבות למידה צבעוניות ומגרות, המורים רואים את הילדים ומקיימים איתם דיאלוג, הם יותר מעשירים ונותנים ביטוי למגוון של אינטליגנציות וסוגי לומדים.
מעטים מהם מצליחים להפוך לאלטרנטיבה, הפורצת את גבולות המערכת ומאפשרת הוראה, למידה והערכה שאינם מתיישרים עם התפיסות המסורתיות.
מעטים מהם מצליחים להפוך לאלטרנטיבה, הפורצת את גבולות המערכת ומאפשרות חוויה בית ספרית שלמה ואחרת, המותאמת לשינויים במציאות בה אנו חיים
בתכנית "אמיצים" של המכון לחינוך דמוקרטי, הפועלת בעשרות בתי ספר בארץ, שמנו לב לתופעה לצד תופעה נוספת – התגברות הצורך של הורים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר 'אחרים'.
החלטנו לחפש מנהלי בתי ספר אמיצים, שרוצים ללכת עוד צעד קדימה ולהפוך את בית הספר הציבורי לבית ספר אלטרנטיבי.