בסדנה הוצגה הבגרות החלופית בהיסטוריה- בנושא השואה.
הלמידה התמקדה במיומנויות (שאילת שאלות, השוואה, עבודה עם מקורות, טיעון והבעת עמדה) במקום ידע.
המבחן עצמו התקיים במוזיאון השואה, כשהילדים לא ידעו מראש אילו תערוכות תתקיימנה ולא ביקרו במוזיאון מראש. המבחן עם ספר פתוח.
תובנות שעלו בסדנה:
- המפתח לבגרות חלופית הוא האופן שבו הצוות מתנהל ומתפתח. בנייה של תכנית לימודים ייחודית לבגרות אפשרית כאשר מתקיימת עבודת צוות שיש בה גמישות, מחוייבות, גבולות ברורים, סדירות קבועה, שיתוף שוטף והנהלה שמאפשרת לצאת מהקופסה.
- השינוי המשמעותי בלמידה הם בעיקר ההרגלים. למידה הרבה יותר עצמאית. הילדים הרגישו שלמדו מיומנויות לחיים.
- מבחינת המורה- עלול קצת להוריד את הביטחון, אבל בהחלט מכניס הרבה עניין ואתגר.
קצת טיפים ליישום:
- הרבה התמודדות עם היבטים לוגיסטיים ולא את הכל ניתן לצפות מראש.
- במבחן עצמו הילדים הרבה יותר משוחררים. חלקם אפילו נהנו. חוו חווית הצלחה משמעותית.
- עבודת ההכנה המרכזית למבחן היא ברמת מיומנויות. התרגול הוא עם סוג שאלות שדומה למבחן.
למידע נוסף – מוזמנים לדבר איתי – יהונתן, חלוץ: yeho11@gmail.com