הלמידה בבית הספר מתרחשת בכול מקום ובכול זמן.
מתוך החופש להיות ולהתנסות, המורים והתלמידים מזהים כישורים ויכולות ייחודיים. מלבד הלמידה הטבעית, עומדות לרשות התלמיד אפשרויות לימוד יזומות ומגוונות, כגון:
מערכת שיעורים במגוון רחב של נושאים, רמות ושיטות לימוד.
מרכזי למידה המאוישים ע"י הצוות, וכוללים עזרים ללימוד עצמי, בהם יכולים התלמידים לפעול על פי רצונם
סדנאות בנושאים שונים, שהן בד"כ רב תחומיות.
למידה דמוקרטית– המערכת הדמוקרטית מזמנת למידה. השתתפות פעילה בוועדות השונות ובפרלמנט מזמנת למידה התנסותית באורח חיים דמוקרטי. במערכת השעות ניתן זמן ללמידה והפעלה של הוועדות השונות.
למידה חוץ בית ספרית– יכולה להתרחש במספר אופנים: למידת שולייתנות – במסגרת מקומות עבודה בתחומי עניין שונים, התנדבות בפרויקטים שונים, למידת מקצועות מסוימים בבתי ספר אחרים.
למידה ב״בתים״– בית כמרחב חיים – למידה מתוך חיים ב"בתים" – מרחב פיזי/ חברתי המיועד לקבוצה דו/ תלת- גילאית .בבית הספר מוקצות "שעות שהייה" לחונכי בתים, המיועדות לשהייה וליווי חברתי של הקבוצה.
חצר בית הספר– המאפשר מפגש, שיחה, משחק והתבוננות.
רפלקציה ומשוב – חלק חשוב מתהליכי הלמידה הוא היכולת לעבד מחשבות, רגשות, הצלחות וכישלונות. לכן רפלקציה ומשוב מהווים חלק חשוב בתהליכי ההתפתחות, הלמידה וההערכה בחיי היום יום בבית הספר.
בתי ספר דמוקרטיים, מיום הקמתם, שמו דגש על יצירת אורח חיים דמוקרטי. התפיסה המנחה את הלמידה הדגישה את עיקרון הבחירה, לפיו ברגע שהתלמיד בוחר להיכנס לשיעור מסוים, אין חשיבות לאופן ההוראה. בשנים האחרונות, בתי ספר דמוקרטיים, הכירו בכך שגם בתוך הכיתה עצמה חשוב שהפדגוגיה תהיה בהלימה לתרבות הדמוקרטית המתקיימת בשאר המרחבים. לפיכך, נעשה בשנים האחרונות תהליך למידה והטמעה של פדגוגיות חדשניות. תהליך זה מאפיין גם את מערכת החינוך הציבורית.