כנס חלוץ התשיעי
מה זה משנה?

למידה בתקופות

איך ניתן להתייחס אחרת למשאב זמן הלמידה ומה זה מאפשר?

אביבית כהן מנהלת | ביה”ס נר הגלבוע – יסודי

במסגרת חיפוש אחר הדרך הנכונה עבורם, יצא צוות בית ספר נר הגלבוע לסיורים בבתי ספר שונים ולעיתים אף סיורים חוזרים. מתוך השראה שקיבלו מבית הספר האנתרופוסופי בהרדוף בנו את תכנית הלמידה בתקופות שעדיין מתהווה ומתעדכנת בהתאם לצרכי השטח (מורים ותלמידים).

צוות בית הספר החליט על מקצועות שניתן ללמד בתקופות וכאלו שלא ניתן מבחינת דרישות המשרד. המטרה ששמו לעצמם- יצירת הרמוניה בלמידה ועומק: פחות מעברים במשך היום מלימודי מקצוע אחד לאחר ויותר העמקה במקצועות הנלמדים. וכך, יצרו שלוש תקופות במשך השנה- כשבכל אחת מהן מעמיקים באחד המקצועות. ההעמקה דרשה מהמורים לבחור מה מלמדים בתחום ומה לא ולאחר מכן, תכנון פדגוגי של- מה קורה בתוך ההעמקה: האם למידה פרויקטאלית? למידה בחברותא? איזו תצורת למידה תתקיים בהעמקה?

תובנות שעלו בסדנה- ההעמקה בתחום דעת יוצרת למורים הזדמנות להתנהל עצמאית, כולל התנהלות עצמאית עם תקציב.

למידה לפי תקופות גרמה למורים לעבוד יחד ולשתף פעולה סביב רעיונות שנלמדו בתקופה אחת או אחרת. נוצרות ישיבות של עבודה משותפת.

קצת טיפים ליישום- לתכנן בקיץ! לתת תשתית לעבודת המורים, לתת מקום לחשיבה איך המושגים הנלמדים מתחברים.

נחוצה סבלנות לתהליך!!!

למידע נוסף – אביבית, מנהלת ביה”ס:  0523208624 avivitcn@zahav.net.il

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

6 + 6 =

שינוי גודל גופנים
ניגודיות