כנס חלוץ התשיעי
מה זה משנה?

מביט לסוף דבר בקדמותו – חינוך לקריירה

חינוך לקריירה- איך הקניית היכולת ליצור תמונת עתיד משפיעה על מעגלי החיים בהווה?

יפעת חימווי ושלומאור רגב-יונגר | אורט במעלה – טבריה – על יסודי

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?
יוסי חסידים | TheMarker | 11.1.2001

חינוך לקריירה חושף את התלמיד לחשיבה אחרת, המעמידה בראש סדר העדיפות את ההתבוננות והמודעות לעצמו, תוך יכולת לתכנן את תמונת העתיד שלו ומכאן לשפר תהליכים בכל מעגלי החיים בהווה. בסדנה נחשוף שני פרוייקטים המנגישים את העתיד לתלמידים, תוך התנסות במעגל חיים הכולל: משפחה, עבודה, קהילה ופנאי.
חינוך לקריירה- איך הקניית היכולת ליצור תמונת עתיד משפיעה על מעגלי החיים בהווה.

פרויקט המנטורים מפגיש את התלמידים עם בעלי מקצוע בקהילה, במקצועות שמעניינים את התלמידים, ועושה חיבור עם העולם האמיתי. כך יוצר התלמיד קשר אישי עם אנשים שהגשימו את חלומם ובעצם את חלומו שלו.
במרכז הלמידה- תלמידים הופכים להיות מורים, וכך זה מעצים את התלמידים ונותן להם כלים שונים כמו ניהול זמן. התלמידים מתוגמלים עבור עבודתם, מתנסים, עוזרים לאחרים ולומדים לחשוב אחרת.

מאפייניה של החקירה בשלב הבגרות הצעירה – המקרה של צעירים בישראל

התכנית מחברת את התלמידים למקום שבאמת מעניין אותם, מתייחסת אליהם כאל בוגרים וכאשר זו הציפייה מהם, הם ממש חושבים ומתנהגים כך. התכנית מחברת אותם אל הקהילה שלהם ומעצימה את הכוחות הקיימים בה ומותאמים אליה, והופכת את בית הספר למרחב המחולל את המפגש המיוחד הזה.

תלמידים מספרים שבזכות התכנית התחילו לאהוב ללמוד.

גם גמלאים באים ולומדים ביחד עם תלמידים בבית הספר. הנה מה שהם מספרים- “במקום ללכת לקופת חולים, אני הולך לבית הספר”,  “כאן לומדים תלמידם שרוצים ללמוד”, “רוקדים, שרים מטיילים”…

 למידע נוסף – מוזמנים לדבר איתנו – שלומאור, חלוצה: regevs@bamaale.ort.org.il

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

11 + 8 =

שינוי גודל גופנים
ניגודיות