רעיון טוב מחפש
דרכים למימוש

פדגוגיה של אפשרויות בלתי מוגבלות

אי כנס של המרכז לחדשנות פדגוגית במכללת קיי

מהו אי-כנס?

אי-כנס (Unconference) הוא אירוע ייחודי שבמסגרתו יוזמים המשתתפים עצמם את הפעילויות והמפגשים השונים.  תוכלו להשתתף בסדנאות, הרצאות ומעגלי שיח שהוצעו ויועברו על ידי משתתפי האי-כנס . כמו כן, תוכלו להציף נושאים, אתגרים וסוגיות ולשוחח בפורמאט של “מרחב פתוח” במהלך האירוע.

למה צריך לצפות?

אנשי חינוך אשר יספרו את סיפורי ההצלחה שלהם, אחרים אשר ירצו ללמד אותנו כלים פרקטיים ורעיונות חדשניים שיישמו ו/או פיתחו ועד למפגשים עם אנשים שמעוניינים לשאול שאלה, להעלות צורך/אתגר ו/או להתלבט איתכם.

מי מוזמן לאירוע? 

כולם!!! האירוע פתוח ללא תשלום לכל המתעניינים בחדשנות חינוכית. לרבות סטודנטים, אנשי סגל, יזמים, הורים, מורים, תלמידים והקהל הרחב. אווירת הפתיחות, חוסר האמצעיות והאנשים היצירתיים הם אלו שאמורים להוביל להצלחת האירוע.

מתי ואיפה זה קורה?

7.6.2017 | 14:00-19:00

המכללה לחינוך ע”ש קיי בבניין אמנות

הרשמה לסדנאות, הרצאות ומעגלי שיח

 

 

 

לו”ז האי-כנס

14:00-14:30 – התכנסות בבניין אומנות במכללת קיי
14:45-15:45 – סבב ראשון של סדנאות והרצאות
16:00-17:00 – סבב שני של סדנאות והרצאות
17:00-17:30 – הפסקה מרעננת של פרי, קפה ומאפה
17:30-18:30 – מעגלי שיח ב”מרחב פתוח”
18:30-19:00 – התכנסות לתובנות ופרידה

פירוט הסדנאות, ההרצאות ומעגלי השיח

סדנאות

טיפל’ה תנועה = כישורי למידה דרך משחקי תנועה | יונית חורב

פירוט על הסדנא

הסדנה “טיפל’ה תנועה” מאפשרת למידה המתאימה לגיל הרך, בדרך חוויתית תוך שימוש במשחקי תנועה.

לדבר בעד עצמי | פרופ’ לאה קוזמניסקי

פירוט על הסדנא

סנגור עצמי היא הפעולה שבה האדם מדבר בעד עצמו ומייצג את האינטרסים האישיים שלו, הוא מגן על זכויותיו ומבטיח שיסופקו השירותים המתאימים לו. זוהי פעולה שרובנו אמורים לעשות רוב הזמן, אך אנשים עם קשיים/מוגבלויות או מודרים צריכים ללמוד להפעיל אותה עבור עצמם, בין אם בתמיכת אנשי מקצוע, או במסגרת קבוצתית שבה האחד תומך בשני. אז נוכל להיות עדים למצבים שבהם יסנגרו על זכויותיהם במערכות החיים שלהם. הסדנא תדגים ותאפשר התנסות בכלי הסינגור העצמי.

ללמוד מחוויות למידה מהעבר | ד”ר אמנון גלסנר

פירוט על הסדנא

המשתתפים יתבקשו לדלות מזכרונם סיפורים מתקופת הילדות או ההתבגרות שלהם בהם חוו למידה שהייתה משמעותית עבורם , לאו דווקא בבית הספר. ביחד ננסה לזהות אצלנו מה הניע למידה כזו ואיך ניתן לזמן אותה לתלמידים שלנו.

Ich-Ni-Zooz! איץ’-ני-זוז! | נופר עיני

פירוט על הסדנא

בסדנה נכיר את עולם הקראטה והתנועה ככלי טיפולי לשיפור הקשב והריכוז, לעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, כערוץ תקשורת עם תלמידים ולטובת הרווחה הנפשית (Well being) של כולנו. ו… נגלה איך ניתן ליישם זאת בקלות בכיתה.

הקווסט ככלי חינוכי | דניאל אביסרור ועודד אליהו

פירוט על הסדנא

“QUEST”
הרפתקה בעברית.
הוא שמה של פעילות חברתית אשר מכניסה את משתתפיה לתוך חלל מושקע ומציבה להם אתגר בו הם נדרשים לפתור רצף של חידות והיסקי הגיון תוך שעה אחת בלבד.

עולם המישחוק (“רייל לייף גיימינג”)כבש את הקהל הישראלי לאטרקציית בילוי פופלרית ביותרבסדנה קצרה ודינאמית נתנסה במשחק קווסט, נכיר בתהליכים החינוכיים והחברתיים אשר מציפים את משתתפי החוויה ונדון ביכולתו של הקווסט ככלי להערכה חלופית בעולם החינוך המתחדש.

מה בין ספרי ילדים ותכנית הלימודים? | הילה לרנאו

פירוט על הסדנא

במהלך שנות ההוראה וההדרכה השתמשתי בספרי ילדים כמו ‘לאן הולכות הדאגות בלילות’, ‘סלט טוב-טרי’, ‘מר קו וגברת נקודה’, ‘אריה הספריה’ ועוד לשיעורי חברה ולשיעורים פורמליים. במהלך הסדנה אספר על ההתנסות שלי ויחד נמצא עוד שילובים רבים נוספים.

הרשמה לסדנאות, הרצאות ומעגלי שיח

 

 

 

איך לקדם השתתפותיות | שני מרצ’בסקי

פירוט על הסדנא

איך ההשתתפותיות נותנת פתרון משודרג לתהליכי למידה, שותפויות ותהליך יצירה משותפת?

הרצאות

סוכנים חשאיים ומרגלים בכיתה | אלעד מרגל

פירוט על ההרצאה

עיתונאי החינוך א. מרגל יציג רגעים מצחיקים, מותחים, נוגעים ללב ודרמטיים מטורי הריגול שהוא כותב ל’הד החינוך’. א. מרגל יציע למורים כלי פשוט וישיר לשיפור ההוראה: תצפית משתפת של עמיתים בכיתות.

לעורר חשיבה יצירתית בהוראה | אמנון גלסנר

פירוט על ההרצאה

בהרצאה יוצגו דוגמאות מגוונות לפתיח של למידת נושאים מתחומי דעת שונים. הדוגמאות מייצגות רעיונות מעשיים לשילוב ופיתוח חשיבה יצירתית גם מבחינת המורה בתכנון ההוראה וגם מבחינת התלמידים בתהליך הלמידה שלהם.

חדשנות חינוכית בפריפריה כמהפכה חברתית | עמרי די-נור

פירוט על ההרצאה

עולם החדשנות החינוכית והשינוי החברתי נתפשים לכאורה כשני דברים נפרדים שאין קשר ישיר ביניהם. לכן, אנשים שעוסקים בחדשנות חינוכית לא תמיד מודעים ליכולת שלה ליצור שינוי עומק חברתי, ואנשים שעוסקים בשינוי חברתי לאו דווקא קושרים בינה לבין עולם החדשנות החינוכית. הפיצול הזה מזיק ואינו מחויב המציאות, ויש דרכים די פשוטות לגשר בין העולמות. מה שצריך זה שינוי גישה וחשיבה שונה ומקורית, שמביאה גם לתוצאות בשטח.

הרשמה לסדנאות, הרצאות ומעגלי שיח

 

 

 

נקודת השראה למימוש עצמי בבית הספר הדמוקרטי רותם | משה יצחק

פירוט על ההרצאה

ביה”ס דמוקרטי רותם מצפה רמון מציג נקודות יחודיות בקשר בהי”ס הורה תלמיד – בדרך למימוש עצמי.

אהבה, תשוקה וגעגוע ללמידה: שיחזור סיסמה | ישראל שורק

פירוט על ההרצאה

מרוב חומר שכחנו את הטקסט. מרוב מפגש שכחנו לגעת. מרוב דיאלוג שכחנו להקשיב. מרוב פירגון שכחנו ללטף. מרוב שיתופים שכחנו את גילוי הלב; מרוב מסך פשוט שכחנו. במפגש נחפש את התשוקה והאומץ שיכולים להיות בתהליך החינוכי ואנחנו נשחזר אותם יחד.

מעגלי שיח

מנהרת הרוח – מגמות ואתגרים עתידיים במכללות להכשרת מורים | ד”ר אורלי קולודני

פירוט על מעגל השיח

רבים וטובים התכניות והמחקרים השונים אשר נכתבו בנושא חדשנות בהוראה, מגמות ואתגרים עתידיים בחינוך, פדגוגיה חדשנית וכיוצ”ב. מעגל השיח יאפשר לבחון את התשתית הרעיונית המעמיקה בתחום אל מול הפרקטיקה היישומית בשדה האקדמי של פרחי ההוראה. האם האקדמיזציה של התכניות להכשרת מורים נגסה ברכיב ההתנסות המעשית בשדה ובקישור שבין הפרקטיקה לתאוריות בחינוך?!

קהילה וחינוך – יחסי אהבה-שנאה | גיא אמיר

פירוט על מעגל השיח

ננסה לברר את טיבה של מערכת היחסים שבין הקהילה לחינוך – על המצוי ועל הרצוי. אהבה, שנאה, אחריות, שותפות – אלו מעט מן האפשרויות. השיח יתפתח בהתאם לסיפוריהם ומחשבותיהם של הנוכחים במעגל.

“אי-חינוך, צמיחה טבעית בעולם ויראלי” | עמית איתיאל

פירוט על מעגל השיח

נניח שהחינוך כמו שאנחנו מכירים אותו הוא “הקופסא” ומחשבות “מחוץ לקופסא” תהיינה על “חינוך אחר”.
אבל מה אם “החינוך האחר” נמצא גם הוא “בתוך הקופסא”? מה יהיה אז “מחוץ לקופסא”?

הרשמה לסדנאות, הרצאות ומעגלי שיח

 

 

 

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות

לגבריאלה 058-6689422 | gabriela@democratic.co.il

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

1 + 11 =

שינוי גודל גופנים
ניגודיות